Master in Entertainment Law: Audiovisual, musical, sports and entertainment industries
CZAS TRWANIA
1 Years
JĘZYKI
Hiszpański
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia
CZESNE
Zapytaj o opłaty za naukę
FORMACIE STUDIÓW
Mieszany, W kampusie
Wstęp
The Stage of Your Legal Career
The Master's in Entertainment Law at ISDE is an innovative program that bridges the world of law with the audiovisual, music, sports, and entertainment industries. Designed for those passionate about entertainment and with legal aspirations, this master's prepares you to tackle the unique challenges and opportunities of these dynamic and creative industries.
Work as a lawyer in the entertainment world
Students will explore the legal complexities behind the scenes, music, sports, and entertainment, gaining specialized knowledge in areas such as copyright, talent contracts, licensing, and intellectual property. This program will equip you to be a key player in the success of projects and careers in entertainment, contributing to the creation and protection of works and talents that thrill the world.
It's for individuals...
With a passion for law and a curiosity about the entertainment world, this master's is ideal for those looking to specialize in a dynamic and creative legal field. It's perfect for legal professionals who want to immerse themselves in the vibrant entertainment sector, from the audiovisual industry to the music spectacle.
Who are seeking...
To combine their legal expertise with a career in the entertainment industry. Students in this master's aspire to acquire specialized knowledge and skills in the legal complexities of entertainment, with a focus on legal advice and consultancy to companies and professionals in the sector.
To become...
Legal experts in the field of entertainment, equipped to tackle the unique challenges of the industry. This program prepares graduates for strategic roles in legal counseling, contributing to the success and protection of projects and careers in the entertainment industry.
Firms designing, leading, and delivering this training:
Become a Cutting-Edge Entertainment Lawyer
This master's is for those who dream of working at the exciting intersections of law and entertainment. We provide you with the tools to manage the legal aspects behind major productions, sports events, and artistic performances. If your passion is entertainment, and you want to be a fundamental part of its industry, this program is your bridge to that future.
Galeria
Program
Moduł I. Wprowadzenie do podstaw prawnych wspólnych dla prawa rozrywkowego: branża audiowizualna, muzyczna, sportowa i rozrywkowa.
Własność intelektualna: dzieło, autor, wykonawcy, producenci i redaktorzy. Sportowcy i podmioty sportowe. Prawa moralne i ekonomiczne. Licencje i rodzaje umów. Porównanie prawa anglosaskiego i prawa Europy kontynentalnej: prawo autorskie a prawo autorskie. Własność przemysłowa: Znaki wyróżniające, ochrona nazw artystycznych, znaków i formatów telewizyjnych, patenty, znaki towarowe, wzornictwo, know-how, tajemnice techniczne i handlowe. Sponsoring sportowy. Prawo konkurencji. Prawo reklamy. Wprowadzenie do „Przygotowania umowy”.
Moduł II. Organizacje i instytucje publiczne i prywatne powiązane z prawem rozrywkowym.
Badanie reprezentatywnych instytucji publicznych i prywatnych na poziomie krajowym i międzynarodowym, powiązanych z branżą prawa rozrywkowego. Organizacje cechowe, związki zawodowe i organizacje zbiorowego zarządzania (CMO), krajowe i międzynarodowe. Akademie Filmowe, Telewizyjne i Sztuk Scenicznych. Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo oraz Oprogramowania Rozrywkowego. Liga, FIFA, Hiszpański Komitet Olimpijski.
Moduł III. Prawo przemysłu audiowizualnego, muzycznego i sportowego (I): Analiza prawna przedprodukcji, produkcji i postprodukcji dzieł, inne rodzaje treści kreatywnych i sportowych.
Przedprodukcja: własność intelektualna i inne obowiązujące przepisy dotyczące elementów treści audiowizualnych, muzycznych i sportowych. Badanie rejestracji i ochrony formatów, zarządzania licencjami i innych prawnych aspektów przedprodukcji. Produkcja: Aspekty techniczne i organizacyjne. Przepisy intelektualne, przemysłowe, pracy i ubezpieczeń społecznych, reżim podatkowy, prawo umowne i korporacyjne odpowiadające branży audiowizualnej, muzycznej i sportowej. Rywalizacja sportowa: modele biznesowe i kompendium relacji kontraktowych. Metody finansowania. Badanie towarzystw gwarancyjnych wzajemnych, grup interesów gospodarczych (AIE) i innych struktur finansowania produkcji audiowizualnych. Reżim prawny obowiązujący w przypadku koprodukcji międzynarodowych i kręcenia produkcji zagranicznych w Hiszpanii. Kompleksowe zarządzanie działalnością artystów muzycznych: Umowy o reprezentacji 360 stopni. Rola agencji przedstawicielskich. Postprodukcja: Aspekty techniczne i organizacyjne. Własność intelektualna i inne przepisy mające zastosowanie do redagowania i końcowego montażu dzieła. Badanie treści generowanych przez użytkowników i dzieł pochodnych. Naruszenia umów i skuteczna ochrona sądowa. Analiza typowych konfliktów i orzecznictwa.
Moduł IV. Prawo branży audiowizualnej, muzycznej i sportowej (II): Analiza prawna dystrybucji, eksportu, komercjalizacji i wtórnego wykorzystania utworów oraz innych treści kreatywnych i sportowych. Badania rynku.
Eksploatacja utworów audiowizualnych i muzycznych: Badanie typologii umów dystrybucyjnych oraz ogólnej komercjalizacji utworów i treści. Praktyki w branży audiowizualnej i muzycznej. Domena publiczna i wykorzystanie wolnych licencji w branży audiowizualnej i muzycznej, licencje Copyleft i Creative Commons. Eksport i internacjonalizacja treści: Analiza ustawodawstwa dotyczącego internacjonalizacji treści audiowizualnych i muzycznych, systemy motywacyjne, pomoc publiczna i prywatna. Rynki audiowizualne i muzyczne: badanie modelu biznesowego. Analiza funkcjonowania i ram regulacyjnych rynków telewizji otwartej i płatnej, sal kinowych, transportu pasażerskiego i obiektów ogólnodostępnych oraz festiwali, stacji radiowych i formatu radiowego, sprzedaży i dystrybucji muzyki nagranej i utrwalonej na nośnikach oraz muzyki w materiałach audiowizualnych. Wykorzystywanie zawodów sportowych w mediach: Prawa audiowizualne mające zastosowanie do piłki nożnej i innych sportów. Reżim prawny wskaźników i systemów pomiaru wykorzystania komercyjnego na rynkach audiowizualnych. Analiza modeli biznesowych dostawców danych, odbiorców i kas. KANTAR MEDIA i COMSCORE. Zbiorowe zarządzanie prawami własności intelektualnej. Zakres regulacji i rola Krajowej Komisji ds. Rynków i Konkurencji. Piractwo w wykorzystywaniu treści kreatywnych i sportowych. Ochrona sądowa w fazie eksploatacji.
Moduł V. Prawo branży audiowizualnej, muzycznej i sportowej (III): Ramy prawne i modele biznesowe usług OTT. Analiza nowych horyzontów produkcji i wykorzystania treści audiowizualnych w środowisku cyfrowym. Inne formy wyzysku.
usługi OTT i udostępnianie treści audiowizualnych w internetowych platformach cyfrowych i portalach społecznościowych (NETFLIX, HBO, SPOTIFY, YOUTUBE, FACEBOOK). Badanie modeli biznesowych i specyfiki ich reżimu prawnego w umowach i innych praktykach sektorowych. Analiza porównawcza ram regulacyjnych dotyczących praw własności intelektualnej w usługach OTT i sieciach społecznościowych. Transgraniczne zarządzanie licencjami i prawami do wynagrodzeń w środowisku cyfrowym. Umowy o wykorzystanie wizerunku w nowych modelach biznesowych na portalach społecznościowych. Analiza prawna postaci influencera i jej różnych modeli biznesowych. Przechwytywanie wydajności i sztuczna inteligencja stosowane w materiałach audiowizualnych. Analiza prawna wymiany wykonawców i „Deep fakes”. Nowe horyzonty wykorzystania treści kreatywnych i sportowych: Metaverse i NFT. Inne formy eksploatacji: Merchandising oparty na treściach kreatywnych i sportowych. Gry i zakłady. Naruszenie umowy i ochrona sądowa.
Moduł VI. Prawo reklamy.
Analiza porównawcza ram regulacyjnych dotyczących treści reklamowych. Transgraniczne zarządzanie licencjami i tymczasowe przedłużenie wykorzystania spotów komercyjnych. Modele biznesowe w sektorze reklamy, mediów audiowizualnych i środowiska cyfrowego. Analiza rzeczywistych przypadków i sporządzanie umów. Funkcja regulacyjna w reklamie. AUTOKONTROLA. Reklama i prawa własności intelektualnej.
Moduł VII. Prawo gier wideo.
Reżim prawny gier wideo. Architektura prawna elementów składających się na grę wideo. Preprodukcja, produkcja i postprodukcja gier wideo. Modele kontraktowe i przypadki rzeczywiste. Ramy prawne dystrybucji, eksportu i komercjalizacji gier wideo. Modele biznesowe i transgraniczne zarządzanie licencjami. Prawdziwe przypadki i sporządzanie umów. Analiza nowych modeli biznesowych związanych z eksploatacją gier wideo: Publiczna komunikacja gier w Internecie ROZGRYWKI i e-sport. Figurka Gracza. Branża sportowa i gra wideo, model biznesowy. Gry wideo i własność intelektualna. Analiza autorstwa. Nabywanie praw własności intelektualnej w zakresie korzystania z gier wideo. Prawo porównawcze i horyzont regulacyjny gier wideo. Schemat dobrych praktyk prawnych w sprawach umownych w obszarze gier wideo.
Moduł VIII. Prawo biznesowe show (I): Sztuki widowiskowe, koncerty i zawody sportowe jako pokazy publiczne: regulacje i analiza prawna planowania, kontraktowania, produkcji, promocji i wykonywania lub eksploatacji przedstawień muzycznych i teatralnych.
Regulacje dotyczące sztuk widowiskowych, koncertów i innych widowisk muzycznych. Zawody sportowe jako widowiska publiczne: regulacje krajowe i międzynarodowe. Kontraktowanie i produkcja lub inscenizacja: Kompendium stosunków umownych. Analiza rzeczywistych przypadków i sporządzanie umów. Promocja i sprzedaż biletów: Praktyki branżowe. Prawdziwe przypadki i sporządzanie umów. Wykonanie lub wykorzystanie: Własność intelektualna i inne obowiązujące przepisy dotyczące premier, koncertów i rozwoju tras teatralnych i muzycznych. Odpowiedzialność cywilna i przepisy administracyjne. Zbiorowe zarządzanie prawami własności intelektualnej w zakresie sztuk performatywnych, koncertów i widowisk sportowych.
Moduł IX. Prawo biznesowe show (II): reżim prawny oraz specyfika prawna i umowna różnych typów widowisk artystycznych i sportowych.
Wycieczki artystów muzycznych: szczegółowe badania, analiza rzeczywistych przypadków i sporządzanie umów. Festiwale muzyczne: szczegółowe badania, analiza rzeczywistych przypadków i sporządzanie umów. Produkcje teatralne: szczegółowe badania, analiza rzeczywistych przypadków i sporządzanie umów. Walki byków: szczegółowe badanie, analiza rzeczywistych przypadków i sporządzanie umów. Piłka nożna i inne wydarzenia sportowe: szczegółowe badanie, analiza rzeczywistych przypadków i sporządzanie umów. Cyrk i inne wydarzenia na żywo. Naruszenie umowy i ochrona sądowa.
English Language Requirements
Potwierdź swoją znajomość języka angielskiego testem języka angielskiego Duolingo! DET to wygodny, szybki i niedrogi test online z języka angielskiego akceptowany przez ponad 4000 uniwersytetów (takich jak ten) na całym świecie.