Stopień W Prawie Kanonicznym

Universidad Pontificia Comillas

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Stopień W Prawie Kanonicznym

Universidad Pontificia Comillas

Magister prawa kanonicznego

Do wewnątrz Kościoła jako instytucji, znać składnię poleceń wewnętrznych sprawiedliwości jako aktywność wszystkich członków Kościoła: świeckich, zakonników, księży, biskupów, Biskupa Rzymskiego.

Aby dokonać syntezy między filozofią, teologią oraz prawa i pracować z duszpasterstwa, na rzecz tych, którzy potrzebują specjalistycznej porady, doradztwo techniczne, skutecznej obrony swoich praw, bezpieczne firmy w swoich małżeńskich konfliktów lub inaczej.

Aby dowiedzieć się, w Kościele iw świecie, obrońca z tych, którzy nie mogą lub nie znam się bronić i przyczynić się do triumfu sprawiedliwości.

wstęp

Wymagania kwalifikacyjne:

  • Matura, IE lub tytuł studiów uniwersyteckich.
  • Zakonnicy i zakonnice oraz seminarzystów muszą również przedłożyć zezwoleniem ordynariusza lub przełożonego wyższego.

Proces i kryteria dopuszczenia:

  • Przesłuchanie

Kompetencje

kompetencje poznawcze (wiedzy)

W świetle przepisów chrześcijańskiej Sapientia podmiot / absolwent / a posiada szeroką i głęboką wiedzę o dyscyplinach pełnej Prawa Kanonicznego i powiązanych i uzupełniających się dyscyplin, a także dostatecznej znajomości dyscyplin filozoficznych i teologicznych które są wymagane do najwyższej szkolenia prawno-kanoniczne. W szczególności, na mocy dekretu Novo code, tak obszerna wiedza powinna obejmować:

  • Kodeks Prawa Kanonicznego we wszystkich swoich częściach i innych aktów prawnych.
  • pokrewnych dyscyplin: teologia prawa kanonicznego; filozofia prawa; instytucje prawa rzymskiego; Elementy prawa cywilnego; Historia canonísticas instytucji; Historia źródeł prawa kanonicznego; stosunki między Kościołem a społeczeństwem obywatelskim; kanoniczna praxis administracyjnych i sądowych.
  • Wprowadzenie do Kodeksu Kanonów Kościołów Wschodnich.
  • Język łaciński.
  • fakultatywne kursy, seminaria i ćwiczenia zalecone przez Wydział.

W odniesieniu do tych dziedzin, absolwenci powinni zdobyć następujące umiejętności poznawczych:

  • Nabyć podstawową wiedzę z zakresu dyscyplin filozoficznych i teologicznych i ogólnych instytucji prawa kanonicznego (pierwszy cykl) [2], które umożliwiają dostęp do gruntownego i systematycznego badania naukowe prawa kanonicznego.
  • Zdobyć wiedzę na temat prawnych i kanonicznych dyscyplin wymienionych powyżej oraz głównych instytucji kanonicznych, aby mogły one:
    • zidentyfikować i zlokalizować istniejące normy.
    • wiedzieć, jak interpretować w świetle ogólnych zasad prawa i kanonicznej tradycji.
    • wiedzą, jak zastosować regułę do konkretnego przypadku, z równości i sprawiedliwości.
    • mieć przegląd, który umożliwia powiązanie określonego standardu z przepisami prawnymi innych gałęzi prawa kanonicznego.
    • umiecie dawać kanoniczną odpowiedź do nowych sytuacji społecznych i eklezjalnych i aktualnych potrzeb duszpasterskich.
  • Zrozumieć znaczenie prawa kanonicznego w Kościele, jego historycznej ewolucji i jej związek z innymi systemami prawnymi, ich głębokie przywiązanie do teologii, fundacji i zakresu praw i obowiązków wiernych podstawowych oraz rozumieniu przepisów munus docendi munus i sanctificandi. wie również podstawowe klucze, które składają się na stosunki między Kościołem a państwem, a także podstawowe instytucje prawne działające w tej dziedzinie, oprócz kładąc podwaliny pod pogłębienie zakresu prawa Kościołów Wschodnich.
  • Wiedząc, że zróżnicowanie formalne źródła prawa kanonicznego i specyfikę każdego i hierarchii między nimi, będąc w stanie prawidłowo stanąć przed specyfiki charakteru i zakresu materialnego i procesowego oraz zasad uniwersalnych osób. nabywa ona również odpowiednią wiedzę o instytucjach prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem prawa kanonicznego w obliczu jego głównego celu (the salus animarum), takie jak zwolnienie, epikei i kanonicznej słuszności.
  • Zarządzaj kluczowe kryteria i zasady interpretacji kanonicznej, aby zrozumieć i odpowiednio podnieść treść norm prawnych i dostrzec, gdzie to stosowne, ich luki i potencjalne problemy, przed którymi stoi cały porządek kościelny.
  • Być w stanie zrozumieć oficjalną łacińską wersję CIC, a także postępu w zrozumieniu tekstów kanonicznych w języku łacińskim, zarówno bieżące i przeszłości.
  • Linie Básicaslos Conoceren jego różnych metod naukowych badań doktrynalnej, historycznej i orzeczniczej w zakresie prawa kanonicznego.

Umiejętności proceduralne (praktyczne zastosowanie)

Absolwent szkolenia gwarantuje nabycie umiejętności związanych z know-how, czyli z nabyciem procedur i strategii rozwoju funkcji kanonika w różnych dziedzinach, w których można sprawować swój "zawód".

  • Zdolność do analizy i syntezy.
    Zrozumieć i właściwie zorganizować wiedza zdobyta. Nabycie tej kompetencji wiąże się z rozwojem myślenia analitycznego, szczególne znaczenie w dziedzinie prawa, przy czym student rozumie i strukturę odpowiednią wiedzę ustanawia relacje między nimi i jest w stanie z kolei podłączyć nauka koncepcje teoretyczne z praktycznymi problemami, które są prezentowane. Konkurs ten jest szczególnie widoczny w jednym z najczęstszych i najbardziej złożonych ćwiczeń, do których canonist twarze: kontroli kwalifikacji prawnej faktów po analizie potencjalnie obowiązujących ram regulacyjnych.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Zrozumienie i przyswojenie pojęć i rozumowanie, wyodrębnianie istotnych informacji i odpowiednio łącząc różne części, które tworzą.
    • Pochłanianie exegetical złożoności pewnych zasad, odkrywając problemy interpretacyjne związane z nimi i wystarczająco zrozumienia główne argumenty podniesione w dyskusji doktrynalnej.
    • Obawa wzajemnych powiązań i relacji pomiędzy różnymi częściami Kodeksu Prawa Kanonicznego, a między nim a innymi extracodiciales norm prawnych, będących w stanie zidentyfikować luki, sprzeczności i regułami interpretacyjnymi wiele problemów tego prezentami.
    • Podłączanie nauczyłem się w teoretyczne do praktycznych problemów związanych z wykonywaniem zawodu prawnika kanonicznego i rozwiązywania spraw problemowych.
  • pisemną i ustną komunikację.
    Chociaż jest to zawody, który odpowiada, co najmniej częściowo, wstępnie mowych studia szkolenia transcendencja do tworzenia prawnika pozwala w wielu pacjentów oceniano jednoznacznie i jest przedmiotem uwagi specyficzna. Dokładność w języku pisanym jest niezbędna w pracy prawnej i przejrzystości, zwięzłości i perswazji w języku ustnej.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Gruntowna znajomość środków językowych, stosując je prawidłowo i kreatywność (rozwijanie własnego stylu)
    • pisanie, jest w stanie zorganizować i skomponować klarownego i uporządkowany sposób kanonicznych tekstów i dokumentów.
    • ekspresja słowna, jest w stanie komunikować się płynnie i precyzyjnie, dostosowując mowę do kontekstu i potrzeb (czy nie wyspecjalizowanych publicznych ...) czasu.
  • Zdolność do zarządzania czcionkami.
    Nabycie tych kompetencji obejmuje wiedzę na różne sposoby uzyskania (prawne, opracowywanie norm, prawoznawstwa, autentycznych odpowiedzi PTCL, etc.) źródła prawa, w tym umiejętności w ich obsługi, który wymaga do ekranu istotne informacje, by móc wzajemne relacje i połączyć różne informacje, etc.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Wiedza i prawidłowe obchodzenie się z różnymi sposobami w celu uzyskania źródła prawne tekstów specjalistycznych i podręczniki, czasopisma prawnych i kanonicznych, internetowych, baz danych, raportów z zakresu prawa, ...
    • Przetwarzanie informacji: lokalizowanie i przesiewanie istotnych informacji, wyszukiwania informacji, połączeń i zależności pomiędzy różnymi danymi ...
    • zwinnie zidentyfikować wszystkie standardy, zarówno extracodiciales codiciales zastosowanie do danego przedmiotu.
  • Rozwiązywanie problemów.
    Nabycie tych kompetencji obejmuje zdolność do właściwego stosowania wiedzy nauczył się w praktyce, określenie głównych elementów kwestii poruszonych przez zaproponowanie skutecznych alternatyw dla ich rozwiązania, w celu przezwyciężenia trudności, które mogą się pojawić. Prawo zwykle problemy nie mają unikalne rozwiązanie, i ważne jest kształcenie studentów w celu rozwiązania z różnych budżetów wraz z uzasadnieniem rozwiązanie, które jest nie tylko prawidłowe pod względem prawnym, ale również duszpastersko poprawna, mając na uwadze sens duszpasterski, że Kościół ma stosowanie prawa.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Właściwe zrozumienie problemów, określające jego części wyznaczają centralny przedni do akcesoriów lub marginalnie sekwencji, których należy przestrzegać dla rozdzielczości
    • Korzystając z wiedzy nabytej do rozwiązania tego problemu.
    • Zmysł krytyczny i inicjatywa przynieść różne warianty przedstawione przez rozwiązanie problemu i ustalić zakres każdego
    • Znalezienie satysfakcjonującego rezultatu i duszpasterską, pokonywanie przeszkód, które mogą się pojawić.
  • Umiejętność dostosowania się do nowych sytuacji.
    Nabycie tych kompetencji obejmuje świadomość zmian, jakie zachodzą w Kościele iw społeczeństwie, jak również w doktrynie i orzecznictwie kanonicznej i rozwijanie umiejętności niezbędnych do skutecznego reagowania na nie, stosując obowiązujące prawo nowe sytuacje i jest w stanie zaproponować nowe rozwiązania prawne do nowych problemów lub źle rozwiązane (condendo propozycje iure).
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Umiejętność zastosowania wiedzy z innych dziedzin lub działek.
    • zdolność krytycznej oceny adekwatności istniejącego prawa do nowych problemów i kreatywność prawnej rozeznać, co zachować, a co zmienić i zaproponować odpowiedni standard wyświetlania niewłaściwych zmian.
    • Oceny zmian jako pozytywne i nauczyć się nimi zarządzać.
  • umiejętności badawczych.
    Nabycie tych kompetencji obejmuje opracowanie "ciekawość intelektualną", niezbędnych dla dobrego prawnika i kanonika, prowadząc do zagłębiania się w zagadnienia i problemy w dziedzinie prawa, przy użyciu odpowiednich środków instrumentalnych, aby to zrobić.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Zarządzanie i wykorzystanie precyzyjnego wyszukiwania informacji oraz dogłębnej znajomości konkretnej sprawy legalnych źródeł.
    • Zdolność do podejmowania linii rozumowania i złożonych argumentów prawnych pogłębić pytanie i dostarczyć wyniki

kompetencje postaw (Attitude)

Absolwent prawa kanonicznego od Comillas wiem, iz pewną wiedzą, jak być, czyli od podstawy wartości i postaw, które przenikają się swoją wiedzą i "profesjonalnego" zadania w dziedzinie kanonicznej.

  • Krytyczne pojemności.
    Nabycie tej konkurencji prowadzi do rozwoju umiejętności rozumowania i krytycznego osądu. Wiąże się to z oceną różnych metod, które mogą stwarzać sytuacji lub problemu w rzeczywistości kościelnej, wykrywanie ewentualnych braków i propozycji i rozwiązań oferowanych przez zastosowanie prawa kanonicznego. Konkurs ten kładzie szczególny nacisk na analizie orzecznictwa, który wykrywa wady istniejącego systemu prawnego, analizy różnych stanowisk i podejść doktrynalnych.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Wiedza na temat różnych możliwości, że stosowanie przepisów prawnych i zapewnia krytyczną świadomość nich.
    • Ocena ewentualnych braków w różnych podejściach powstają i może zaoferować sugestie co do poprawy i wzmocnienia.
    • Krytyczna ocena doktryny naukowej.
  • Eklezjalne powołanie służby i świadomość duszpasterskiego charakteru prawa kanonicznego.
    Nabycie tej kompetencji wiąże się z internalizacji zaangażowania Kościoła nabycia kanonistów w ich realizacji, zarówno w zakresie stosowania prawa i jego rozwoju doktrynalnego, jak w ramach wykonywania zawodów i poszczególnych ministerstw kościelnych, z przekonania, że prawo kanoniczne nie ma żadnego innego celu, niż służyć animarum salus i duszpasterską osiągnięcia celów Kościoła.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Zdolność do identyfikacji i priorytetyzacji kościelnych problemów w danym kontekście.
    • Pojemność zaangażowanie w działalność i zadania, które polega na kanoniczną rozwiązanie problemów duszpasterskich.
  • Troska o rozwój osobisty i kościelnego prawa kanonicznego, które realizuje jako podstawowy cel ten animarum salus wiernych.
    Nabycie tej konkurencji wymaga internalizacji prawdziwie personalistycznej rozumienia prawa kanonicznego, który podkreśla instrumentalny charakter prawa, obsługa misji Kościoła (salus animarum) i umieścić osobę jako ostateczny cel Prawa Kanonicznego i wszystkie działania prawne i duszpasterski, osiągając w ten sposób zrozumienie prawdziwie ludzkiego i prawdziwie chrześcijańskiego prawa kanonicznego, który ma wpływ na jego interpretacji i stosowania standardu.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Zdolność do postrzegania centralne miejsce osoby w stosowaniu i interpretacji normy kanonicznej
    • Zobowiązania i opcja Pojemność kanoniczne rozwiązania, które wynikają bardziej korzystne dla dobra osoby i ochrony praw podstawowych wiernych.
  • Zdolność do uczenia się i być na bieżąco aktualizowane.
    W prawie kanonicznym, biorąc pod uwagę możliwości zmian i modyfikacji norm pozytywnych, jest niezbędna, przez absolwenta, rozwój prawdziwej autonomii w nauce, "umiejętność uczenia się" w ramach trwającego procesu, w którym absolwent może pozostawać zawsze na bieżąco. Nabycie tych kompetencji obejmuje rozwój zasobów do podjęcia inicjatywy i samodzielności w procesie uczenia się, tak aby uczniowie mogą wykonywać przez siebie i poprawić swoją naukę, podczas stopniu i stać się stałym procesem przekwalifikowania później.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Możliwość znalezienia i właściwie korzystać z narzędzi (źródła bibliograficzne, zasoby elektroniczne ...), które pozwalają im poprawić ich uczenia się i mieć autonomię przy pogłębić lub rozszerzyć obszary wiedzy.
    • Przyswajanie nauki jako ciągły proces aktualizacji i poprawy wymaganej na bieżąco zmian regulacyjnych i prawoznawczych wpływających na "profesjonalnego" ćwiczenia.
  • Rozwój umiejętności interpersonalnych oraz umiejętności pracy zespołowej.
    Nabycie tych kompetencji obejmuje rozwój umiejętności podstawowych dla życia społecznego i kościelnego, ustanowienie stosunków braterskich i wspólnej pracy: empatia, umiejętność przewidywania potrzeb innych, tolerancja, szacunek dla idei i argumentów innych, gotowość do konstruktywnego dialogu zebranie konkurencyjnych interesów, zdolność do generowania klimatu zaufania, etc. Obejmuje ona także rozwój podstawowych umiejętności, które pozwalają na pracę z innymi, aby podjąć pracę w przód lub wspólny projekt, wymiany poglądów i wciągająca z innymi w duszpasterskich, kanonicznych, zadań naukowych, etc.
    Efekty kształcenia. Dzięki realizacji tego konkursu student akredytacji:
    • Zdolność do działania i pracy z innymi w atmosferze tolerancji i zaufania: szacunek dla wkładów innych, uczciwych zachowań, dialog ...
    • Zdolność do "depersonalize" argumenty i stanowiska w dyskusji lub procesów pracy.
    • Umiejętność oceny wkładów innych i szukać sposobów negocjowania i osiągnięcia satysfakcjonującego rozwiązania

[2] Pierwszy cykl, który powinien podjąć osobom pozbawionym właściwej formacji filozoficznych i teologicznych, skupia się na badaniu ogólnych instytucji prawa kanonicznego i tych dyscyplin filozoficznych i teologicznych potrzebnych do wyższej prawnej szkolenia (art. 76-ta Sap. Chr, zmienionego dekretem Kongregacji 2.9.2002) i zawierają .:

  • Elementy filozofii: antropologia filozoficzna, metafizyka, etyka;
  • elementy teologii: Wprowadzenie do Pisma Świętego; teologia fundamentalna; boskie objawienie; Teologia trynitarna; chrystologia; Traktat z łaski; zwłaszcza eklezjologii; ogólnego i specjalnego teologii sakramentalnej; podstawowym i specjalny teologia moralna;
  • Instytucje ogólne prawa kanonicznego;
  • Język łaciński.

Struktura

Program do uzyskania stopnia z prawa kanonicznego obejmuje dwa cykle.

Pierwszy cykl składa się z 4 semestrów, prowadzonych w dwóch kursach (lata akademickie). Przedmiotem pierwszego cyklu odbędzie się w TUP, Akademia Teologii Podyplomowego, w tej samej sali gdzie znajduje się Wydział Prawa Kanonicznego, C / Alberto Aguilera, 23, Madryt.

Są zwolnione z tego cyklu studentów, którzy ukończyli planie studiów filozoficznych i teologicznych w seminarium duchownego wydział teologiczny albo w odpowiednim Instytutu, i którzy uzasadniają niezbicie badali tematy pierwszego cyklu w jednym z tych ośrodków.

Drugi cykl składa się z 6 semestrów, uczyli trzy kursy (lata akademickie). Skierowany jest do wszystkich studentów, którzy ukończyli pierwszy cykl lub mogą być zwolnione od niego. Osoby z dyplomem w dziedzinie prawa cywilnego są zwolnione z niektórych przedmiotów bezpośrednio związanych z tych badań (prawa rzymskiego, prawa cywilnego, filozofii prawa, prawa kościelnego) jego prośbę. Dla studentów, którzy muszą podjąć pierwszy cykl, okres ważności licencji wynosi 5 lat. Dla tych, którzy nie powinni mieć okres trwania wynosi 3 lata.

Te dwa kierunki studiów pierwszego stopnia oraz dwóch pierwszych części sekundy, cyklicznie przekazywać (po jednym każdego roku). Trzeci rok z drugim cyklu otrzymuje rocznie.

stypendia

Uniwersytet jako instytucja Kościoła katolickiego świadczy swoje usługi dla społeczeństwa, zapewnia stypendia i pomoc w różnych formach do studentów, aby przyczynić się do pokrycia kosztów edukacji i promowania równych szans w zależności od indywidualnych potrzeb każdego studenta , Dotacje te są finansowane ze środków własnych oraz z wkładów z Uniwersytetu Comillas-ICAI Fundacji Pomaga Funduszu kościelnego i nie autonomiczną podstawę do badań kandydatów do kapłaństwa oraz innych podmiotów i osób fizycznych.

studenci korzystają z tych samych korzyści jak innych uczelni Hiszpanów w sprawach ubezpieczenia studenckiego dotacji rządowych oraz innych stypendiów.

Wyjścia zawodowych i akademickich

Profil Exit

  • Absolwent zna Kodeks Prawa Kanonicznego z 1983 roku i kolejnych podstawowych zasad Kościoła, i jest w stanie przejść się do poznania innych norm kanonicznych, a właściwie traktowane głównych kluczy, które działają w dziedzinie stosunków Kościół i państwo.
  • Absolwent nabył organiczny i systematyczne widok na nauce prawa w tajemnicy Kościoła i jego relacji z innymi prawami, wraz z kompleksową szkolenia naukowe w dziedzinie praktyki prawnej i duszpasterskiej i kanonicznej praktyki sądowej i administracyjna [1].
  • Jest w stanie zacząć stosować zdobytą wiedzę i postęp w poprawie praktyczne zastosowanie w ramach wykonywania usługi lub zadania powierzonego Kościołowi.
  • Stopień integruje swoją wiedzę i aplikacji, teologiczną rozumieniu prawa kanonicznego i wymiarem duszpasterskim, jako sposób służenia działanie Ducha we wspólnocie kościelnej na rzecz wiary i życia chrześcijańskiego wiernych i Komunii w Kościele, rozumiana jako soborowej koncepcji.
  • Absolwent rozwija zdrowe i konstruktywny zmysł krytyczny do prawa kanonicznego, niezbędne do współpracy w niezbędnym ewolucji i jej doskonalenia.
  • W tym sensie, że jest w stanie zidentyfikować i rozwinąć wiedzę i ważenia zarówno prawnych i innych, które wpływają przede wszystkim w zrozumieniu problematyczne zabytków historycznych, jak i tych z innych systemów prawnych mają równy wpływ.

[1] "Wydział Prawa Kanonicznego, łacińskim lub Oriental, jest badanie i promocja dyscyplin prawne w świetle prawa Ewangelii i polecić dokładnie w tych samych studentów, którzy zostali przeszkoleni w zakresie badań i nauczania, a także są przygotowany do przechowywania jakiś urząd kościelny ". (Sapientia Christiana 75)

Kariera

Założyliśmy na doskonałości przez ponad sto lat temu służyć:

  • Sądy i wikariusze sądowe.
  • kurii diecezjalnych.
  • nuncjatury episkopalianie i konferencje.
  • Uniwersytety, seminaria i szkoły.
  • Curiae Instytutów Życia Konsekrowanego i Stowarzyszeń Życia Apostolskiego. Z
  • Stowarzyszenia wiernych.
  • kanoniczna rady.
Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język hiszpański
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Wrześ. 2018
Duration
Czas trwania
5 lat
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Hiszpania - Madrid, Community of Madrid
Data rozpoczęcia : Wrześ. 2018
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Wrześ. 2018
Hiszpania - Madrid, Community of Madrid
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą